Anonymt företag får nytt ansikte

De flesta av oss kommer i kontakt med dem dagligen, fastän få av oss tänker på det. Verifone, som bland annat levererar betalterminaler för kontokort, byter logotyp. Ett aningen anonymt företag har fått ett nytt ansikte.

Efter att ha byggt om hela sitt erbjudande och sin företagskultur under nytt ledarskap, matchar den uppdaterade varumärkesidentiteten innovationen och passionen hos ett nytt Verifone, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Konsumenternas igenkänning och förtroende för namnet Verifone behövde bevaras samtidigt som Verifones ökade digitala fokus, framtidsinriktade strategi och ledande position på marknaden lyftes fram. Den nya ikonografin förmedlar den uppkopplade, modulära och föränderliga karaktären hos betalningar i det moderna livet, och den visar den arkitektoniska roll som Verifone spelar inom betalningar och handel.

– Betalningsvärlden utvecklas ständigt, och det är denna dynamiska miljö som vi har förenklat och fortsätter att revolutionera. Verifone startade inom Fintech för över fyra decennier sedan och har snabbt utvecklat våra tjänsteerbjudanden för att möta behoven hos alla stora och små företag, säger Mike Pulli, vd för Verifone i pressmeddelandet.